د پیړیو راهیسې دوامدارې قواعد د نارینه او ښځینه مفکورې ته شکل ورکوي. په نننۍ نړۍ کې ، جندر په بیولوژیکي او ټولنیزو کچو جوړ شوی او څو اړخیز معنی موندلی. حتی په “ښځه یا سړي” کې د نورو لیکونو اضافه کول د انساني هویت او انفرادیت سره مطابقت نلري.

“کله چې تاسو یو بل کس سره ګورئ ، نو ستاسو لومړی تشخیص دا دی چې ایا هغه سړی نارینه دی که ښځینه
“او د معمول په څیر ، تاسو دا په بشپړ باور سره ترسره کوئ.”
سیګمونډ فرائیډ

انسانان د دماغ د فعالیت او د بې شعوري ژبې محدودیتونو د ځانګړتیاو له امله ټاکلې قضاوت کوي. حتی د معلوماتو نشتوالی او د پایلو لپاره د مناسبې اساس نشتوالي د دې عادت مخه نه نیسي. په هرصورت ، عامه تړونونه اوږدمهاله دي او د نوي کولو یا نوي تعیین کول ګران دي.

د دې مسلو په منځ کې د انسانانو جنسیت دی. د ملیونونو کلونو لپاره ، انساني ژوند ، لکه د نورو ژوندي شیانو په څیر ، هم یوازې داخلي اړتیاو پورې محدود و. د ژبې په رامینځته کیدو او ټولنیز – کلتوري انسانانو کې د انسانانو په بدلون سره ، بیلابیل بنسټونه رامینځته شول چې د انساني اړیکو تعریف کولو دنده یې په غاړه واخیسته. په پروسه کې ، نورمونه څرګند شول او د چوکاټ څخه بهر هرڅه غیرعادي شول.

د دې دوامداره وړاندیزونو څخه یوه د جنډر په بحث کې د “نارینه” او “ښځینه” مفهوم یا د “ښځینه والي” او “نارینه” تعریف دی. د جنسي عزم ټاکل معمولا د خارجي عواملو لکه د بدن شکل ، ویښتو ، غږ ، چلند ، لباس او میک اپ لخوا ترسره کیږي.

البته ، پورته یاد شوي عوامل هم نسبي دي او په بیلابیلو تاریخي دورو او کلتورونو کې بدل شوي دي. د باریک په دوره کې ، د مثال په توګه ، اروپایانو نارینه لوړې هیلۍ او سکرټونه اغوستي او د امکان تر حده ښکلي ښکاریدو هڅه یې کړې.

مګر د دې فرمانونو ژور پرتونو کې ، د بیا تولید لپاره وړتیا د ریښتیني سړي یا ښځینه کیدو نښه کیږي. یو روسی متل دی چې وایی: تر هغه چې ښځه مور نه وي یوه ښځه بشپړه نه ده.

فرایډ غرونه او خټي ، د ځناورو او منظرو سمبول بولي په شمول د ځنګلونو او اوبو د میرمنو سمبول ، او باور لري چې میرمنې ټیټ دي ځکه چې دوی “نارینه” عضله نه درلوده او د دوی قلمونه ډوب شوي.

مګر کارل ګوستاو جنګ ، د سویس روان ارواپوه او مفکر ، په لغتونو کې د “انیم” او “انیمس” اصطلاحات معرفي کړل. جنګ وویل چې د هر سړي یا ښځې په بې شعوري ذهن کې د بلې ښځې یا سړي داخلي برعکس شخصیت پروت دی. جانګ باور درلود چې هر انسان دواړه “ښځینه” او “نارینه” دواړه اړخونه لري ، او هغه د یو کس د شخصیت روغتیا د دواړو اړخونو څرګندولو پورې تړاو لري.

بیولوژیک جنسي

له ساینسي نظر څخه ، د “بائنری” منطق (صفر یا یو) سره جنډر ټاکل مشکل دي ځکه چې دا مفهوم په مختلف بیولوژیکي او کلتوري مرحلو کې رامینځته کیږي او وروستۍ پایله په دوو ډلو لنډیز نشي کیدی. مګر قانوني تعیین د دې د معلومولو لپاره په شناختي کارت کې د جنسیت شمولیت ته اړتیا لري.

حقیقت دا دی چې القاح شوي هګۍ په لومړیو پنځو اونیو کې په بشپړ ډول جنسي وي ، پدې وخت کې یوازې حیاتي ارګانونه لکه د نخاعي رګونو ، زړه ، دماغ ، سږو ، عصبي سیسټم او هاضمي سیسټم رامینځته کیږي.

دا یوازې د اوومې اونۍ په بحراني مرحله کې وروسته له هغه چې جنسي ارګانونه جوړیږي. نازېږېدلی ماشوم نه نارینه او ښځینه کیدی شي ، سره له دې چې د “XY” یا “ایکس ایکس” کروموزوم ترکیب دی ، په بل عبارت ، دا د لومړني او ثانوي ښځینه او نارینه نښو نښانې لري.

نارینه او ښځینه و ته د انسانانو د قطعي تقسیم بیاکتنه د نولسمې پیړۍ په وروستیو او د شلمې پیړۍ په پیل کې پیل شوه ، او د “ټرانسجینڈر” یا “ټرانسجینڈر” مفهوم په تدریجي ډول په ټولنیزو نورمونو کې وموندل شو ، نه په یو ساده پروسه کې. . البته ، پدې برخه کې یو استثنا شتون لري ، او دا انډونیزیا دی ، چیرې چې “ابی جنسونه” پدې کلونو کې د دریم جنس په توګه منل شوي او حتی په ځینو کلیو کې یې ستاینه کیږي.

په آلمان کې ، پدې وروستیو کې یو قانون تصویب شو چې د زیږون سند یا بل رسمي سند کې د دریم جنس د ثبت اجازه ورکړه. د نومبر تر 2013 پورې ، “ټرانسژینڈر خلک” د دوی جنسیت د دوی شناختي کارت کې د نارینه یا ښځینه په توګه اعلان کولو څخه مستثنی دی. مګر ټرانجینډر خلک چې په بیولوژیکي لحاظ نارینه دي اړ دي چې د پیژندنې سند کې د دوی جنډر بدلولو سره د دوی بانجھ او بانجھ والي ثابت کړي. په آلمان کې دخلکو شمیر شاوخوا سل زره اټکل شوی.

ټولنیز – رواني جندر (جنسیت)

صنف عموما د توقعاتو ، عادتونو او نمونو د خنډونو مجموعه ده چې د اشخاصو لپاره د کومې ټولنې غالب کلتور ټاکي ، که څه هم په ټولنیز ، اداري یا خصوصي برخو کې. د اشخاصو جنسي هویت رامینځته کول په فاکتورونو پورې اړه لري لکه د کروموزومال جنسي ، انډروکرین غدود ، د بهرني او داخلي جنسي ارګانونو وده. جنسي پیژندنه په ماشومتوب کې پیل کیږي ، په ځوانۍ کې قوي کیږي ، او یو څو کاله وروسته ثبات کوي.

په خپل ورځني چلند کې ، انسانان په دوامداره توګه د بدن ژبه او اشارې کاروي ترڅو دا پیغام ورسوي چې له کوم جنسیت سره تړاو لري. هرڅوک د “سم” شیانو ښودلو لپاره مسؤل دی او دا د دوی دنده ده چې هغه اصول زده کړي چې دا لوبه طبیعي ښکاري.

مګر د بیولوژیکي جنسي شناخت سربیره ، هر انسان اداري جنسي شناخت ، ټولنیز جنسي شناخت ، یا رواني جنسي شناخت لري. بیولوژیکي جنسي شناختونه او رواني جنسي شناختونه اړین ندي یو شان ندي. د “ښځې” یا “سړي” بیولوژیکي شناخت سره سره ، ښځه یا سړی ممکن د هغې د جنسي شناخت داخلي او بشپړ شخصي عکس العمل ولري.

د یو کس بهرني چلند ممکن د زیږون پرمهال د هغه یا د هغې تناسلي سره مطابقت ونلري. البته ، دا موافقت هم نسبي دی او د هدف ټولنې له کلتور سره نږدې اړیکې لري. چلند ممکن په یو کلتور کې ښځینه او بل په بل کې مذکر ګ .ل شي.

د هر شخص پیژندنه د دوی جنډر ، اصلیت ، عمر ، او نړۍ لید لخوا شکل لري. د هر شخص د جنډر هویت اساس پر بنسټ دی چې څنګه یو څوک خپل ځان تصور کوي او څنګه چې نور خلک یو څه ګوري. جنسي شناخت د بیولوژیک جنډر او ټولنیز جندر سربیره جنسي تمایل هم لري. دا لورینۍ “متفاوت” یا “همجنس” یا دواړه کیدی شي.

زوړ نظم او سټرایټس

زموږ جندر په بیولوژیکي او ټولنیز مرحلو او کچو کې رامینځته کیږي. حتی په “ښځه یا سړي” کې د نورو لیکونو اضافه کول د انساني انفرادیت پیچلي پیژندنې ته ځواب نه وایی او کیدی شي خورا عمومي ډله اییز وګ .ل شي.

دا ویل کیدی شي چې په نننۍ نړۍ کې ، موږ نور د ځانګړي جنډر سره زیږیدلی نه یو. “جندر هغه څه نه دي چې موږ یې لرو ، جندر هغه څه دي چې موږ یې کوو ،” د ارجنټاین – جرمنی ټولنیز پوه ، پولا آئرین ولا وايي.

د دې مفکورې بله د سیمون ډی بیوویر لخوا په 1949 کې په خپل کتاب دوهم جنس کې څرګنده شوې: “سړی ښځه نه زیږیدلی ، مګر ښځه کیږي.”

دا “رامینځته کول” او “کول” د چاپیریال له کلتور څخه اغیزمن کیږي. فرهنګي نورمونه او تړونونه د ټولنیز – اقتصادي اړتیاو پر بنسټ رامینځته کیږي او د شرایطو سره سم بدلون مومي.

کلاډیا کویسیر – پاول ، د آلمان د کوبلنز پوهنتون د اروا پوهنې پوهنځی پروفیسور په یوه مطالعه کې دې پایلې ته رسیدلی چې نارینه او ښځینه د استخباراتو او ریاضیاتو ازموینو اخیستو سره ګډې پایلې ترلاسه کوي ، مګر که دمخه وویل شي چې نارینه په ریاضي کې غوره دي ، ازموینه پایلې بدلېږي!

دا تجربه یو ښه مثال دی چې څنګه په نننۍ نړۍ کې د “ښځه” یا “سړي” مفهوم لاهم د کلتوري سټراټیژیو لخوا اغیزمن دی مګر د ټولنیز او اقتصادي اړتیاو پراساس وده کوي.

By admin

Leave a Reply